امروز یکشنبه 18 شهریور 1403 http://worldedu.cloob24.com
2

نگاهی به وضعیت آموزش عالی در کشور نکات تامل بر انگیزی را در بر دارد که پرداختن به آنها نشان می دهد که وزارت علوم نتوانسته است اعتماد مشتریان سنتی خود را حفظ کند. برای روشن شدن مطلب به سه مورد اشاره می شود.

الف) همچنان که می دانیم شمار زیادی از فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی برای استفاده ار تحصیلات دانشگاهی خود امید زیادی به ورود به وزارت آموزش و پرورش دارند و این در حالی است که وزارت آموزش و پرورش همچون وزارت بهداشت به علت کیفیت پائین فارغ التحصیلان وزارت علوم اقدام به تربیت نیروی مورد نیاز خود در دانشگاه فرهنگیان می کند امری که می بایست تلنگری باشد بر وزارت علوم و تحقیقات تا به بازنگری برنامه های خود بپردازد.

ب) همچنان که گفته شد وزارت بهداشت نیز با ساختار و نهاد آموزشی خود به تربیت کادر پزشکی و پیراپزشکی خود می پردازد و در این زمینه توفیقات زیادی داشته است.

ج) در حوزه دانشکده های فنی نیز دانشگاه های وزارت علوم ارتباط چندانی با صنعت ندارند و کار گاه هاو کارخانه های فعال نیز اغلب بدون توجه به مدرک تحصیلی متقاضیان کار و بیشتر بر اساس نیاز، به جذب افراد در حد تکنسین که فارغ التحصیلان دانشکده های فنی هستند تمایل دارند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه